Uczestnik po ukończeniu szkolenia:
– rozumie pojęcie coachingu jako metody rozwoju osobistego i
zawodowego,
– identyfikuje przykłady wyzwań rozwojowych,
– rozróżnia pojęcia procesu i sesji coachingowej, dostrzega ich
znaczenie w osiąganiu własnych celów rozwojowych,
– rozpoznaje własne wyzwania rozwojowe, w ich obszarze definiuje
cele rozwojowe,
– rozumie ideę kreowania opcji i planowania działań prowadzących
do realizacji celu rozwojowego.
Wykładowca | dr Katarzyna Chmielewska |
---|---|
Tytuł szkolenia | Coaching jako metoda rozwoju osobistego |
Podtytuł szkolenia | Nawyk coachingu w samorozwoju i rozwoju zespołu |
Do kogo skierowane jest szkolenie | Menadżerowie wszystkich szczebli Osoby chcące samodzielnie stosować techniki coachingu |
Korzyści z udziału w szkoleniu | Uczestnik po ukończeniu szkolenia: - rozumie pojęcie coachingu jako metody rozwoju osobistego i zawodowego, - identyfikuje przykłady wyzwań rozwojowych, - rozróżnia pojęcia procesu i sesji coachingowej, dostrzega ich znaczenie w osiąganiu własnych celów rozwojowych, - rozpoznaje własne wyzwania rozwojowe, w ich obszarze definiuje cele rozwojowe, - rozumie ideę kreowania opcji i planowania działań prowadzących do realizacji celu rozwojowego. |
Formy pracy | Program szkolenia |
Prezentacje Studium przypadku Dyskusje Coaching grupowy Ćwiczenia indywidualne Zadania | 1. Budowanie relacji, wprowadzenie do tematu szkolenia. 2. Coaching jako metoda rozwoju osobistego i zawodowego. Mapa metod rozwojowych. 3. Kodeks etyczny coacha. 4. Podział ról w relacjach klient – coach – sponsor. 5. Wyzwanie a cel rozwojowy. 6. Przykłady wyzwań rozwojowych: - wypalenie zawodowe vs. motywacja, - praca pod presją czasu vs. delegowanie zadań, - asertywność, relacje w grupie. |
Liczba godzin lekcyjnych (45 min.) | 4 h |
Szkolenie może stanowić wprowadzenie do indywidualnych procesów
coachingu.